Vakantiedagboek Gardameer 2019 – deel 1 – Mariekes Weekly 33-2019

Na bijna drie weken niet bloggen is het eindelijk weer tijd voor een nieuwe blog. In de komende blogs neem ik je mee naar onze vakantie op Camping Lido aan het Gardameer. Net als vorig jaar heb ik nu ook een vakantiedagboek bijgehouden met uiteraard heel veel foto’s die ik graag met je deel. Mocht je zelf trouwens nog richting het Gardameer gaan, dan heb je misschien ook nog wel iets aan de uitstapjes die wij maakten.

Zondag

De wekker gaat om half vier, het is eindelijk zover, we gaan op vakantie. En wat hebben we er veel zin in. We vertrekken om kwart voor vijf richting Irschenberg, waar we zullen overnachten. De kinderen zijn hartstikke lief en vermaken zich prima met prikblokken (beste koop die ik deed voor onderweg), smartgames en filmpjes.

Om kwart over vier komen we aan bij het hotel. We doen daar een hapje en een drankje en gaan op tijd naar bed, want het was best een lange dag vanaf half vier vanmorgen.

Maandag

Vandaag zetten we onze reis voort naar onze eindbestemming, Camping Lido te Pacengo. De reis verloopt voorspoedig en ook het opzetten van de vouwwagen gaat prima. Helaas krijgen we al wel even te maken met flinke wind, waardoor we de luifel er al weer af moeten halen.

We sluiten de dag af met een diner bij het restaurant beneden op de camping en de minidisco boven in de bar. Waar we een warm welkom krijgen van de bar crew, die we inmiddels drie jaar kennen.

Dinsdag

Vandaag hebben we een campingdagje, zodat de kinderen goed kunnen acclimatiseren. Erik gaat na de storm van gisteren nog even aan de gang met de tent, terwijl ik met de kinderen ga zwemmen. Omdat het al best warm is, wissel ik Erik af, zodat hij even kan afkoelen en ik op mijn gemak de tent kan inrichten. Verder genieten we van een dag vol zon, zwembad en niksen.

Woensdag

Vandaag begin ik de dag met een loopje langs het meer, wat echt heerlijk is. Ik geniet van de rust en het uitzicht.

Na het ontbijt rijden we naar Solferino en bezoeken daar het Ossario, waar de schedels en botten van zo’n 1400 soldaten liggen, die zijn gesneuveld tijdens de slag om Solferino in 1859.

Omdat we er nu toch zijn rijden we meteen door naar Piazza Castello en wandelen verder naar kasteeltoren La Rocca, waar ik foto’s maak van de kinderen.

Als we na het zwemmen nog een drankje doen bij de bar, krijgen de kinderen een shirtje van Poolbar Lido Lazise. Superleuk en uiteraard moet er tijdens het eten ook nog even meegeholpen worden met de tafel afruimen.

Voor de verandering gaan we vanavond alle vier op tijd naar bed toe, wat stiekem best wel heel erg lekker is.

Donderdag

Vandaag struinen we over de markt en door de straatjes van Bussolengo. De markt is vooral gericht op de Italiaanse bevolking en je vindt er dan ook voornamelijk veel kraampjes met kleding en stoffen. En hier en daar wat kaas en groenten/fruit.

Na Bussolengo rijden we nog even door naar Lazise, waar we ons eerste ijsje eten bij La Cremeria, de lekkerste gelateria van Lazise en omstreken. Verder kopen we er bij een klein winkeltje ansjovisjes, olijfjes, vitello tonnato en Limoncello.

Terug op de camping wordt er door de kinderen een spelletje gespeeld en begin ik al lekker aan mijn tweede boek.

De avond sluiten we af met de minidisco.

Vrijdag

We besluiten heel spontaan om lekker een stadje te bezoeken. Vandaag is Salò, aan de westoever van het meer, aan de beurt. We flaneren over de lange boulevard, waar mijn tuttebel veel bekijks heeft. Maar struinen ook door de vele kleurrijke straatjes.

Als we laat in de middag terug zijn op de camping, zoeken we nog even verkoeling bij het zwembad. Voor het avondeten maak ik pastasalade, maar door de (Italiaanse) komkommer die er door heen zit, smaakt de salade echt heel vies, dus aten we maar een extra ijsje.

Zaterdag

Vandaag slapen man en kinderen uit en blijven we lekker een dagje op de camping. We vermaken ons met zwemmen, lezen en spelletjes spelen. En we worden getrakteerd op een bizar mooie zonsondergang.

Hoe de rest van onze vakantie was? Dat lees je in vakantiedagboek deel 2.

Lees ook deel 2 en deel 3.