Vakantiedagboek Gardameer 2019 – deel 3 – Mariekes Weekly 35-2019 (1)

Van de week konden jullie deel één en twee al lezen van het vakantiedagboek. Vandaag is het laatste deel aan de beurt. In dit deel minder uitstapjes, maar dat maakte de laatste dagen niet minder leuk.

Zondag

De dag begint vandaag met drie kinderen, want de oudste van onze vrienden wilde heel graag een nachtje in de tent slapen. Missie geslaagd en ze vond het superleuk!

Wederom hebben we een campingdagje. Ik ga alvast wat spullen inpakken, terwijl de man de kinderen meeneemt naar het zwembad.

‘s Avonds gaan we eten bij Gem’s, wat op het Gardafriends forum echt wordt aangeraden. Maar als ze twee gerechten vergeten, wat kan gebeuren, wij allang ons eten op hebben en de gerechten er nog steeds niet zijn, krijg ik er wel de balen van. Zeker omdat het onder andere om het eten van mijn binkie gaat. Jammer, want ondanks dat het eten lekker was, gaan we hier niet meer heen vanwege de slechte bediening.

In Lazise sluiten we af met een ijsje, gewoon omdat het kan.

Maandag

Deze dag staat volledig in het teken van opruimen en afbreken. De kinderen vermaken zich, dankzij onze vrienden, heerlijk in het zwembad, zodat wij onze gang kunnen gaan.

Na het opruimen duiken we zelf ook nog even het water in, wat heerlijk is, als je je net in het zweet hebt gewerkt.

‘s Avonds eten we bij de Poolbar en gaan aansluitend meteen naar Lazise, in de hoop dat we toch nog een zonsondergang kunnen fotograferen. Iets wat ik ieder jaar doe, maar er nu steeds bij inschoot. En ik ben zo blij dat het dus toch nog gelukt is voor we weg gaan.

De laatste dag op de camping wordt afgesloten met de minidisco. De kinderen nemen afscheid van hun favoriete animator Tomas. En hopen hem volgend jaar weer te zien. Al heb ik zelf al begrepen dat dat nog niet helemaal zeker.

Ook nemen we afscheid van de bar crew, wat me dit jaar echt heel erg zwaar valt en een traan kan ik dan ook niet onderdrukken. Gelukkig zien we ze volgend jaar weer.

Dinsdag

Voor het eerst sinds weken staat de wekker ingesteld, maar ik ben natuurlijk al voor de wekker wakker. De man en ik gaan er alvast uit en laten de kinderen nog lekker even slapen. Kunnen wij op ons gemak ons ding doen, voordat zij aan de beurt zijn.

Maar dan is het toch zover, we klappen de vouwwagen in, nemen afscheid van onze vrienden die nog een paar daagjes blijven en zwaaien nog een keer naar het Gardameer.

Onderweg wordt er gelezen, geslapen, gekwartet en filmpjes gekeken.

Omdat ik het idee had geopperd in één keer naar huis te rijden, annuleerden we het hotel al eerder. Maar zodra we bij Nürnberg zijn, heb ik daar al spijt van. In een baustelle is een ongeluk gebeurd en het duurt ruim twee uur voor we er voorbij zijn.

Na een reis van achttien uur komen we om half vier ‘s nachts thuis aan. Waar we de boel de boel laten en meteen ons bed in duiken.

Met een dik compliment naar de kinderen, die achttien uur zonder zeuren in de auto zaten en thuis meteen hun bedjes weer in doken tot na achten.

Al met al kunnen we terug kijken op een superleuke vakantie, waarin mijn kinderen enorm gegroeid zijn, vooral op het gebied van zwemmen. Mijn bink leerde vooral duiken en beter zwemmen, doordat hij geen bandjes (advies zwemvereniging) droeg en daardoor ook meer zelfvertrouwen op kon doen. Mijn tuttebel ontpopte zich van een kleuter met watervrees tot een waterratje, die zelfs met een aanloop van de kant af sprong en op haar buik van de schans ging.

Zelf hadden we deze vakantie enorm nodig om bij te tanken na alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden. Bijtanken is dan ook goed gelukt, maar heel eerlijk, ik had er nog best drie weken aan kunnen plakken 😉

Hebben jullie ook zo’n heerlijke vakantie gehad? Ik lees het graag hieronder in de comments.

Lees hier deel 1 en deel 2 van ons vakantiedagboek.