Vakantiedagboek Gardameer 2019 – deel 2 – Mariekes Weekly 34-2019

Gisteren kon je al het eerste gedeelte lezen van ons vakantiedagboek. Vandaag neem ik je mee naar de tweede week van onze heerlijke vakantie aan het mooiste meer op Camping Lido. Ook in deze week maakten we aardig wat uitstapjes. Heb je deze ze nog niet gedaan? Zet ze dan op je bucketlist, want de meeste uitstapjes zijn echt de moeite waard.

Zondag

De achtste dag al van onze vakantie, week twee is begonnen met een loopje langs het meer. Het gaat niet snel, want zelfs om half zeven is het al hartstikke warm. Nu kon ik wel extra genieten van het meer, de rust en het uitzicht.

Mijn bink neemt het ervan en slaapt heerlijk uit, in tegenstelling tot mijn tuttebel, die wakker wordt als ik twintig minuten terug ben van het lopen.

De rest van de dag liggen we zo ongeveer alleen maar in het zwembad, waar mijn bink zich prima vermaakt met de overbuurjongen en mijn tuttebel ineens zonder vasthouden van de glijbaan af gaat.

‘s Avonds gaan we met zijn viertjes uiteten bij Al Castello, waar het eten best lekker is. De kinderen hadden volgens mijn tuttebel Pasta bolle Jezus. Heerlijke uitspraak die we er in gaan houden. De bediening was verder ronduit slecht, het was druk en de stress brachten ze over op de gasten. Ik vind dat persoonlijk niet prettig, maar dit kan ook met mijn horecaverleden te maken hebben.

Maandag

Gaan we al vroeg op pad, omdat vandaag Musei Ferrari in Maranello op de planning staat. We kijken onze ogen uit en vooral de geschiedenis van zowel Ferrari zelf als van de ontwikkeling in de Formule 1 vind ik enorm interessant. In die zaal zijn we dan ook het langste blijven hangen. Mocht je gaan, dan zou ik ook het Enzo Ferrari museum in Modena bezoeken. Dat hebben wij nu niet gedaan, maar vooral ik vind het best jammer dat we daar dus niet meer zijn geweest.

Terug op de camping wordt er uiteraard weer gezwommen, gelezen, geslapen en gedanst, in willekeurige volgorde 😉

‘s Avonds is mijn tuttebel hartstikke trots, omdat ze eindelijk op het podium met superanimator Tomas mag dansen.

Dinsdag

Waar we normaal gesproken niet twee dagen uitstapjes achter elkaar doen, is dat deze vakantie toch een beetje anders. Vandaag staat Sirmione op de planning of eigenlijk Grotti di Catullo, maar ja daarvoor moet je wel eerst helemaal Sirmione door. Helaas is het eigenlijk te warm om hier te lopen. Maar het is er wel adembenemend mooi en vanaf hier kun je zowel links als rechts van het meer zien, omdat Sirmione een schiereiland is en dit echt op het puntje daarvan ligt.

Op de camping chillen we nog even lekker bij de tent en daarna eten we een hapje bij de bar.

Woensdag

Vandaag lopen we al vroeg op de markt van Lazise, waar we voetbaltenues scoren voor de kinderen. Waar mijn bink kiest voor het Champions League tenue van Ronaldo, kiest mijn tuttebel het keeperstenue van Bayern München, omdat ze iets meisjesachtigs wil.

Doordat we al vroeg van de camping vertrokken hebben we niet ontbeten en dus doen we dat met een ijsje, bij, jawel, La Cremeria. Omdat we er nu toch zijn, struinen we meteen even door de mooie straten van Lazise.

Terug op de camping wordt er lekker een paar uurtjes gezwommen. Aansluitend wordt er gechild bij onze tent en gevoetbald bij de stacaravan van vrienden van ons, die ook op deze camping verblijven. Ik vermaak me ondertussen met plakken in mijn vakantiedagboek. We worden uitgenodigd voor de barbecue bij onze vrienden.

En uiteraard sluiten we af met de minidisco en heel veel wind, maar dat is eigenlijk wel heerlijk verkoelend.

Donderdag

Aangezien we de afgelopen dagen al aardig wat hebben ondernomen, hebben we vandaag lekker een relaxdagje. We zwemmen wat en er wordt lekker gechild met een boek en een spelletje.

‘s Avonds sturen wij onze vrienden samen uiteten en eten hun kinderen gezellig met ons mee. Ook vanavond gaan we naar de kinderdisco en leg ik de kleine meid van onze vrienden op bed. We maken het vanavond niet te laat, want morgen hebben we een drukke planning.

Vrijdag

We doen een rondje Gardameer, net als vorig jaar, maar dit jaar stoppen we in Limone sul Garda. Waar de kinderen spelen met water uit de fontein, we flaneren door de kleurrijke straatjes en pootje baden in een enorm helder, maar ijskoud meer. Omdat ons rondje nog niet klaar is, zorgen we ook goed voor de inwendige mens vandaag bij restaurant Le Palme met uitzicht op het meer. Waar de man en ik een heerlijke spaghetti aglio olio e peperoncino eten.

De reis gaat verder naar Tremosine, waar we de Brasa Schlucht weer rijden, omdat we dit ook aan onze vrienden willen laten zien. En we brengen een bezoek aan de griezelterrassen, die tussen de 350 en 450 meter boven het meer hangen. Heel indrukwekkend om te zien, al vind ik het met de kinderen toch best eng.

Eenmaal terug op de camping springen we nog even in het zwembad om af te koelen. Hebben de man en ik vanavond datenight, terwijl de kinderen bij onze vrienden in de caravan mogen slapen. Hoe luxe is dat.

Het eten bij Classique is echt superlekker en een absolute aanrader. Tip, zorg dat je er van tevoren reserveert, want de wachttijden lopen al snel op.

Zaterdag

Op zaterdag is er een marktje in het dorp Pacengo zelf. Het ligt beneden aan het meer, wat ideaal is, want we lopen zo de camping af, langs het meer, de markt op. Aangezien het maar een kleine markt is, lopen we naar boven het dorp in. We ontdekken er echt supermooie pandjes om te fotograferen.

Omdat we nog maar weinig echt bij het Gardameer zijn geweest, loop ik samen met mijn vriendin met de kinderen weer naar het meer toe, om daar wat verkoeling te zoeken. De meisjes vermaken zich met het zoeken van stenen en schelpjes en mijn bink gaat samen met een jongen visjes vangen.

In de loop van de middag duiken we nog even het zwembad in, zodat de ouders ook nog even af kunnen koelen.

Na het eten gaan we nog even naar beneden richting het meer om foto’s te maken van de zonsondergang.

De tweede week was druk door alle uitstapjes die we maakten, maar heerlijk. We hebben volop genoten van elkaar, de omgeving en alles wat ons echt een vakantiegevoel gaf. Hoe de laatste dagen waren, lees je snel in deel 3 van het vakantiedagboek Gardameer.

Lees ook deel 1 en deel 3.