Van helemaal nooit naar drie keer in de week met de workout challenge

Hoezo zou je goede voornemens alleen maar laten beginnen op de eerste dag van een nieuw jaar, als het ook twee maanden daarvoor al kan. Ik begon aan een nieuw voornemen. Want van helemaal nooit ging ik naar drie keer in de week, dankzij  de workout challenge van StudioConline.

StudioConline

Al eerder zag ik filmpjes voorbijkomen op Instagram van Christina van StudioConline, waarbij er steeds verschillende sportoefeningen voorbijkwamen. Iedere keer dacht ik, dit moet ik ook echt een keer gaan doen. Lijkt me zo fijn om wel te sporten, maar de deur er niet voor uit te hoeven. Maar ja van uitstel komt afstel en voor je het weet ben je een jaar verder, komen de filmpjes nog steeds voorbij en zit je nog steeds met je luie, en in mijn geval ook, dikke kont op de bank.

Once in a lifetime

Toen ik na het lopen van de Harbourrun, de workout challenge van StudioConline op Facebook voorbij zag komen, wist ik het meteen. Het roer moet om en dit is een once in a lifetime opportunity, want wie biedt er tegenwoordig nog gratis workouts aan. Daarnaast heb ik een zittend beroep en laat zitten tegenwoordig nou het nieuwe roken zijn. Kan natuurlijk niet zo zijn dat ik daar achtenhalf jaar geleden mee stopte en dan nu alsnog een risico loop, omdat ik de hele dag op mijn billen zit.* Dus meldde ik me aan en ging, gemotiveerder dan ooit, met de workout challenge aan de slag.

Workout challenge

De challenge bestaat uit vijf pittige workouts en een stretch&relax sessie. In totaal krijg je twee studio barre en twee studio HIIT workouts, waarbij echt alle spieren in je hele lichaam aangepakt worden. En ja spierpijn gegarandeerd, maar dan weet je in ieder geval waar je het voor doet. Sommige oefeningen zijn echt afzien. Maar door een workout bijvoorbeeld twee keer te doen wordt het wel al wat minder zwaar. Door dat je twee workouts per week doet, zou je in het weekend nog een derde kunnen doen, door een voorgaande te herhalen. Zo deed ik in 15 dagen tijd dus zeven workouts in plaats van vijf.

Wat vond ik van de workout challenge?

Wat ik echt superfijn vind, is dat ik kan bepalen wanneer ik een workout doe. Als ik na een hele drukke dag er niet meer aan toe kom, is het geen ramp, want ik kan het dan de andere dag doen. Al word ik daar wel onrustig van. Christina motiveert je in haar video’s echt en dat vind ik persoonlijk echt top. Het lijkt daardoor wel alsof je bij haar in de sportstudio staat in plaats van in je eigen huis. Wat ik absoluut ideaal vind, ik hoef voor het sporten de deur niet uit. Als de kinderen op bed liggen, kleed ik me om en ga ik aan de slag. De duur van de workouts variëren van vijftien tot dertig minuten, maar je gaat ondanks de korte tijd echt stuk. Christina weet wat dat betreft precies wat ze doet. Vooral de dag er na is het vaak afzien, maar geeft me wel een voldaan gevoel en stimuleert me alleen maar meer om het weer te doen.

Mijn lichaam

De man liet na de challenge weten dat hij aan mijn lichaam echt al wel kan zien dat er wat aan het veranderen is en ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij ook zo voelt. Kleren worden wijder en ik zie inderdaad ook dat mijn buik en benen al strakker worden. Daarnaast zit ik door het sporten ook beter in mijn vel. Maar ja hoe nu verder?

Fit programma

Om niet in een zwart gat te vallen na twee weken, voor mijn doen, best intensief sporten, besloot ik om me te verdiepen in de andere programma’s van StudioConline. Al snel zag ik dat ik me op kon geven voor het Fit programma. Vier keer in de week, vier verschillende workouts en dat vier weken lang. Daarnaast krijg je ook nog voedingstips, wat ook wel heel erg handig is. Omdat ik mee deed aan de workout challenge kreeg ik korting op het drie maanden abonnement en dus sloot ik dit abonnement af. Zodat ik na het Fit programma ook gewoon kan blijven sporten.

Wie had dat ooit verwacht, dat ik uit mijn comfortzone zou komen en thuis zou gaan sporten. Ik niet in ieder geval. Sport jij ook? Zo ja doe je dat thuis, op een sportschool of bij een vereniging? Ik lees het graag hieronder in de reacties.

*Disclaimer; uiteraard ben ik me er van bewust dat ik door te sporten wel iets kan krijgen en dat het dus geen garantie is. Maar iets proberen te voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Deze blog werd niet gesponsord, maar juist omdat ik zo enthousiast ben, hoop ik anderen ook te kunnen stimuleren om te gaan sporten.

Volg:
Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.