Vakantie Italië 2018 – Gardameer – deel 3 -Mariekes Weekly #34

Het laatste gedeelte alweer van onze vakantie. We hebben Italië inmiddels verruild voor thuis. En dat is eigenlijk ook wel weer lekker. De kinderen mogen vanaf vandaag naar school en ik heb nog heerlijk een dagje voor mezelf. Kan ik mooi nog even terug denken aan de vakantie.

Dag 16 Nog meer zieken

Na een pittige nacht met mijn tuttebel die ook ziek is geworden, begint de ochtend veel te vroeg. Ik begin vast met inpakken, aangezien onze plannen voor vanmorgen in het water vallen. En het kan maar vast gebeurd zijn.

‘s Middags ga ik even afkoelen in het zwembad samen met Luca. Wat erg gezellig is. Als we terug komen is Giulia net wakker geworden en wil eigenlijk ook graag zwemmen. Gelukkig heb ik het bootje van Woezel en Pip bij me, waar ze even heerlijk in af kan koelen.

Erik wordt ook nog ziek. Gezellig joh bij ons in de tent. Ik hoop maar dat het me bespaard blijft.

Luca en ik gaan gezellig samen bij de poolbar eten. En hij geniet echt van even alleen zijn met mij. Samen sluiten we ook af met de kinderdisco, hij dansend met zijn vriendinnetje Joolz en ik kletsend met haar moeder.

Dag 17 We doen alles nog even in één dag – dag

Vandaag gaan we het grootste deel van de vouwwagen opruimen en blijft alleen het slaapgedeelte staan. Gelukkig gaat het allemaal vrij vlot en kunnen we alles droog inpakken.

Daarna gaan we nog even lekker afkoelen in het zwembad, want dat is echt heel erg nodig.

‘s Middags valt er wat regen, maar gaan wij richting Lazise en als we daar zijn is het alweer droog. We wandelen door het dorp, maken foto’s en eten uiteraard een ijsje bij de lekkerste gelateria van Lazise.

Terug op de camping spelen we nog een spelletje kwartet, hangen wat bij de tent en als de huurkoelkast is opgehaald, gaan we bij de poolbar lekker een hapje eten.

De kinderen genieten van de kinderdisco en wij daarna van een tributeband. En sluiten daarmee onze allerlaatste dag af op de camping.

Dag 18 De terugreis

Vandaag gaan we aan de terugreis beginnen. Om half elf rijden we van de camping af, nadat er afscheid is genomen van Tomas en Sanches van het animatieteam.

Voor de snelweg naar Brennero moeten we door Lazise, hier doen we driekwartier over in plaats van nog geen 10 minuten. Lang leve de markt op woensdag 😉

De rest van de reis verloopt voorspoedig. We rijden over de Fernpass, kijken onze ogen uit bij schloss Fernsteinsee, rijden onder de hoge loopbrug bij Reutte door en hebben oponthoud bij de Oostenrijks/Duitse grens in verband met politiecontrole. Gelukkig hoeven we niet te stoppen.

Om zes uur zijn we bij het hotel, waar de kinderen lekker spelen in het speeltuintje en wij genieten van een verfrissend drankje. We bestellen een familienplatter, maar hoe heerlijk het er ook uit ziet, het is qua smaak het allemaal net niet, wat jammer is.

Terug op de kamer gaan de kinderen in bad en naar bed. En daarna ga ik zelf ook even genieten van het feit dat we een bad hebben. Op naar morgen voor het laatste deel van onze terugreis.

Dag 19 Thuis

Na een niet al te beste nacht, doordat het op de hotelkamer heel warm was, vervolgen wij onze reis naar huis.

De kinderen vermaken zich prima in de auto. Ze kijken een filmpje, kwartetten samen en spelen een spelletje op de ipad.

Na een reis van 9,5 uur komen we eindelijk thuis. Waar het opruimen kan beginnen. En de kinderen meteen lekker gaan knutselen en spelen.

We sluiten de vakantie af door Chinees te bestellen, wat na 2,5 week pizza en pasta enorm goed smaakt.

En zo is er een eind gekomen aan onze vakantie. Ik hoop dat je door mee te lezen, net zo hebt kunnen genieten van onze vakantie als dat wij dat hebben gedaan.

Volg me ook op Facebook, Instagram en Pinterest.