Vakantie Italië 2018 – Gardameer – deel 2 -Mariekes Weekly #33

Gisteren kon je al deel 1 lezen van onze vakantie, vandaag kun je het vervolg lezen van onze superleuke vakantie aan het Gardameer.

Dag 9 Brasa Schlucht

Vanmorgen om half negen vertrokken richting Brasa Schlucht aan de andere kant van het meer. Dit is een weg gelegen tussen kloven en bergen. Het is er zo smal dat tegenliggers eigenlijk niet heel handig zijn.

Na drie uur rijden en een tussenstop in Torbole om foto’s te maken, vonden we de Brasa Schlucht, we keken onze ogen uit. Reden hem zelfs twee keer, want de kinderen sliepen de eerste keer en ze wilden het ook heel graag zien. Maar wat een onwijs gave ervaring zeg. Uiteindelijk op de terugweg samen met twee andere vrouwen er voor gezorgd dat de auto’s elkaar goed konden passeren (wat kunnen sommige mannen toch verdomd eigenwijs zijn en dan zal ik het maar niet over de motorrijders hebben).

‘s Avonds lekker pizza gehaald en toen we terug kwamen stond Alice, social mediavriendin, met de kinderen in eens voor de tent. Superleuk, aangezien ik haar gisteren niet gezien heb, toen we bij haar langs gingen op de buurcamping.

Dag 10 Verona

Vandaag bezoeken we Verona, waar we helaas door regen, niet heel lang van kunnen genieten, want na twee uur zijn we het wel echt zat. En gaan we terug naar de camping.

Waar ik dan wel eindelijk mijn eerste boek uitlees. En memory en kwartet speel met de kinderen en we verder lekker chillen.

Dag 11 De Markt

Vandaag zijn we om kwart voor negen al te vinden op de markt van Lazise. We gaan express vroeg, want hoe later je er komt, hoe drukker het er is. We scoren er een nieuw voetbaltenue voor Luca. Hij wil perse het tenue van Messi, dus daar gaan we voor. Uiteraard wordt die meteen aan gedaan als we terug op de camping zijn.

Waar ik ook nog lekker even aan mijn bullet journal werk en de kinderen samen met Erik een spelletje spelen.

Na deze heerlijke dag, is de zonsondergang een cadeautje!!

Dag 12 Luie dag

Vandaag hebben we een heerlijk lui dagje op de camping. We lezen lekker, terwijl de kinderen spelen. Giulia bij de tent met haar poppen en knuffels. En Luca is met het animatieteam bij het voetbalveld, waar lekker gevoetbald wordt. Zo lekker dat hij zijn gang kan gaan op deze camping. Giulia en ik maken nog armbandjes. En we sluiten deze heerlijke dag af bij de kinderdisco, waar de kinderen ook nog op de foto gaan met onze Italiaanse vriendin Bea.

Dag 13 Borghetto sul Mincio

Vandaag brengen we een bezoek aan Borghetto sul Mincio, een heel erg oud stadje gelegen aan de Mincio. Ik maak er foto’s van de kinderen in een tunneltje vol met graffiti. Het stadje is echt heel gaaf om te zien. Helaas is het te warm om alle trappen naar het kasteel te lopen, dus die bewaren we voor volgend jaar 😉

Dag 14 Ziek

Vandaag begint heerlijk relaxed. Al vrij vroeg is het al best warm en de kinderen vermaken zich bij de kidsclub. Er wordt gespeeld bij de tent en er wordt weer gezwommen. Al is dat na een uurtje over, want Luca voelt zich niet lekker. En nog voor we terug zijn bij de tent heeft hij alles ondergespuugd. Helaas knapt hij daarna ook niet zo snel op en ligt hij ziek in zijn bedje. Hopelijk morgen weer opgeknapt.

Dag 15 Tentdag

Luca lijkt te zijn opgeknapt, maar na wat te hebben gegeten en gedronken, komt alles er weer uit. We blijven dus vandaag een dagje bij de tent en doen lekker rustig aan. Maar gelukkig blijft zijn vriendinnetje Joolz ook veel bij onze tent. En wordt er lekker gekwartet en gek gedaan. In de loop van de dag knapt Luca goed op. Zo goed zelfs dat hij samen met Giul en Joolz naar de kinderdisco gaat.

En toen was ook de tweede week aan het Gardameer alweer voorbij. Deze week deden we echt hele leuke uitstapjes. Hier zal ik later nog eens op terug komen.

Volg me ook op Pinterest, Facebook en Instagram.