Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Weekend weg: Capfun Camping Rakelbos

Op het moment dat ik deze blog wil gaan schrijven komt er een enquête binnen van Capfun Camping Rakelbos. Uiteraard vul ik die meteen in, want onze bevindingen kunnen voor anderen ook belangrijk zijn en daarnaast kan de organisatie er wellicht ook nog iets van leren. Aangezien een enquête vaak wat beperkt is en er ook gevraagd wordt om niet al te streng te beoordelen, besloot ik ook nog een blog te schrijven. Daarnaast wil ik jullie natuurlijk de foto’s niet onthouden van ons weekend weg zoals ik beloofd had in de laatste week van Marieke.

Weekend weg

Toen ik erachter kwam dat de man in het weekend van Pinksteren geen bestralingen had, wist ik niet hoe snel ik op zoek moest gaan naar een leuk vakantiepark. De Leistert stond nog steeds hoog bovenaan, maar was niet goedkoop voor deze dagen en eigenlijk boven ons budget, dus besloot ik verder te zoeken. Al snel kwam ik uit bij camping Rakelbos van Capfun. Het chalet zag er goed uit en de prijs beviel ons ook wel. Met nog maar een paar weken te gaan, besloten we deze camping gewoon te boeken. Niet wetende dat de dag na het boeken onze bink zijn arm zou breken en het weer ook nog eens ruk zou zijn dat weekend. Maar niks of niemand zou dit weekend kunnen verpesten.

Pinksterweekend

Eindelijk brak dan het Pinksterweekend aan. Met weersvoorspellingen die niet veel goeds zeiden, gingen we richting Brabant, naar Capfun Camping Rakelbos. De speed check-in ging wat knullig, maar vooruit, niet te moeilijk doen, genieten zou echt het keyword zijn van dit weekend. Het huisje zou al open zijn, dat was niet het geval, dus konden we met het registratieformulier meteen terug naar de receptie. Daar werd ik vriendelijk geholpen en kregen we de sleutel van ons chalet. Het chalet zag er echt supernetjes uit, sterker nog, het was zelfs pas een paar keer gebruikt. Ons chalet stond tussen wat vaste stacaravans in, naast nog een andere huurchalet en vlakbij de speeltuinen, ideaal dus voor de kinderen.

Vaste stacaravans

Die vaste stacaravans bleken er achteraf, tijdens een wandeling die ik maakte op vrijdag met mijn olijke duo, nog veel meer te zijn dan die paar bij ons chalet. Niet dat dat erg is, maar het gaf me een beetje een onprettig gevoel. We vergeleken het gekscherend met de serie Undercover en vroegen ons af waar Ferry bleef. Voor degene die de serie niet hebben gezien, hij is het kijken waard, maar het ging me meer om het gevoel dat het me gaf. Nu was het net alsof je als buitenstaander nieuw bent in een dorp. Het is een ons kent ons camping en dat is natuurlijk helemaal prima, maar dit heb ik nooit op de website gezien en dus al helemaal niet aan zien komen. Als ik het wel had geweten had ik de camping niet geboekt. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en we besloten het naast ons neer te leggen en te gaan genieten. Daarvoor waren we tenslotte een weekend weg.

Speeltuinen

De kinderen waren in no time buiten in de speeltuin en dat was toch precies waarvoor we hier kwamen. Zij lekker razen en rauzen, wij heerlijk genieten van niks doen. De speeltuinen zijn wel echt gaaf. Zo is er een glij- en klimtoestel waar kleintjes en grote kinderen in kunnen klimmen, maar is er ook een heus kasteel waar ze helemaal naar boven kunnen klimmen. Vooral het kasteel was favoriet bij mijn olijke duo. Ze hebben zich er prima vermaakt, net als mijn neefje van bijna drie, die liever niet meer uit de speeltuin kwam.

Oirschot

Helaas voor ons waren zowel de bar als het restaurant dicht, stond niet aangegeven op de site en was er op de camping ook geen winkeltje waar je verse broodjes kon halen. De eerste avond aten we frietjes van de Frietwagon en dat was echt superlekker. Hoewel het een kookloos weekend voor mij had moeten zijn, besloot ik om op zaterdag toch wel te koken. Dit kon ook prima in het chalet. Voor de boodschappen zochten we de dichtstbijzijnde Albert Heijn op, dit in verband met de man die niet alles kan eten en we voor zekerheid wilde gaan. Albert Heijn zit in Oirschot, maar je hebt ook een Jumbo op slechts een paar kilometer van de camping, die ook op zondag open is. In Oirschot deden we meteen een rondje op het winkelplein. Zo kochten we lekkere verse broodjes bij de bakker en kochten de kinderen van hun gekregen centjes van Oma LEGO bij Kruidvat. Niet geheel overbodig, aangezien het bijna de hele zaterdag heeft geregend. Later op de dag, toen de man op bed lag, ben ik nog met de kinderen naar tuincentrum Coppelmans gereden om er even tussenuit te zijn nog. Toen het eenmaal droog was, liepen we ook nog even over de kermis die bij de kasteelspeeltuin stond. Hier hebben de kinderen eendjes gevangen en een rondje gedaan in de zweefmolen.

Wandelen

Aangezien ik ook even tijd voor mezelf wilde ben ik een heerlijk rondje gaan wandelen. Helaas moest dat wel deels over de weg, maar als je goed oplet dan kan dat geen kwaad. Scheelt ook dat het vrij rustig was met auto’s. Wel kwam ik er achter dat er achter onze camping nog een park van Landal zat. Gemiste kans voor ons, want normaal gaan we altijd wel naar zo’n park, maar ik had daarvoor niet verder gekeken dan Zuid-Limburg natuurlijk.

Speelbos De Kemmer

De weergoden waren ons zondag beter gezind en daar hebben we uitgebreid gebruik van gemaakt. Even googelen leerden ons dat er in Oirschot een groot speelbos zit, De Kemmer. We besloten hier lekker te gaan wandelen zolang de man het vol zou houden. Het bos is wel echt heel gaaf. Zo is er een trimparcours en een heuse speurtocht van houten dieren die door het hele bos verstopt zitten. De man hield het bijna vijf kilometer vol, al was dat meer uit noodzaak dan uit vrije wil, iets met verdwaald zijn en de uitgang niet meer kunnen vinden.

Wat vonden wij van het weekend weg?

Ondanks het slechte weer en de vaste stacaravans hebben we ons ook echt wel vermaakt. Zoals gezegd waren de kinderen op de momenten dat het kon in de speeltuin of buiten bij het chalet aan het spelen. Dat was één van de redenen om even weg te gaan. Ook wij hebben, ondanks de omstandigheden van de man, best goed kunnen ontspannen. Daarnaast wilden we gewoon echt niet toegeven aan de negativiteit die we ondervonden van bijvoorbeeld de 16 ampère die het huisje had. Wel kunnen we met heel veel zekerheid zeggen dat dit absoluut niet onze camping is en dat we volgend jaar of met de vouwwagen een weekend weg gaan of gewoon wat meer uitgeven en dan naar een huisje gaan.

Geen weekend weg zonder foto’s

Geen weekend weg zonder foto’s natuurlijk en dus bewaar ik het leukste voor het laatst. Ik denk dat de foto’s voor zich spreken en laten zien dat we het ook echt wel goed hebben gehad.

Vrijdag

Onderweg
Eén van de kleine speeltuintjes die we tegenkwamen tijdens een wandeling over de camping
Kasteelspeeltuin

Zaterdag

Als het regent bouwen we gewoon met LEGO
Zo kan ik ontspannen het Lenteboek van Flair&Viva lezen
Droog weer betekent lekker naar buiten toe en een rondje over de kermis op de camping
Maar ook weer spelen in de kasteelspeeltuin natuurlijk
Nood breekt wetten en dan koken we toch maar, gelukkig smaakt een simpele pasta altijd goed
En chillen kunnen we ook prima hoor in het chalet, totdat de stroom uitviel

Zondag

Normaal doen, hoe dan?
Tijdens een rondje Speelbos De Kemmer kwamen we deze gave stoel tegen
Koningin Tuttebel spreekt haar volk nog even toe 😉
Speelbos De Kemmer is absoluut een aanrader voor jong en oud!
Mijn zusje en neefje kwamen langs en mijn neefje was niet meer uit de speeltuinen te krijgen. Echt zo leuk om te zien!
Het springkussen was ook echt een hot-item, daar zijn er twee van, maar bij de andere speeltuin was deze niet opgeblazen.
We sloten af door eten te bestellen bij De 4 Linden. Het werd netjes bezorgd bij de slagboom van het park en het was echt superlekker. Ook al was het wel weer friet, maar ja dit weekend liep toch al anders dan gepland.

Nu mogen we af gaan tellen naar de vakantie. Gelukkig duurt dat nog maar een week of tien. Maar wat kijken we daar naar uit. Zijn jullie al eens op vakantie of een weekend weg geweest, waarvan het park je tegenviel, maar je toch er het beste van kon maken en uiteindelijk toch hebt kunnen genieten? Ik lees het graag hieronder in de reacties.