Kinepolis Kids Weekend: Lego Film 2 – review

Na weken wachten tot we de Lego Film 2 zouden gaan kijken, was het zondag dan eindelijk zo ver. Maar mijn binkie kreeg er ook nog een extra verrassing bij, want het was namelijk Kids weekend bij Kinepolis.

Kids weekend

Tijdens het kids weekend staat alles in het teken van de kinderen. Zowel op zaterdag als zondag wordt de film meerdere malen per dag gedraaid. Daarnaast worden er voor aanvang van de film nog allerlei activiteiten georganiseerd. Zo kun je er bijvoorbeeld kleuren en knutselen. Je volledig uitleven op het springkussen, wat vooral erg handig is voor tijdens de film, want dan zijn ze al aardig wat energie kwijt. Dit keer kon je ook op de foto met een Lego figuur. Superleuk natuurlijk!

Met mijn binkie naar de film

Eigenlijk zouden we met zijn vieren naar de film gaan, maar helaas liep dat wat anders dan gepland. Zo had ik dus ineens qualitytime met mijn binkie. Bij binnenkomst kreeg Luca lekker een glaasje welkomstlimonade, die hij heeft opgedronken tijdens het kleuren. Ook heeft hij zich lekker even laten gaan op het springkussen. In beide gevallen is het me niet gelukt om foto’s te maken in verband met de privacy van andere kinderen. Maar dat Luca heeft genoten, was duidelijk. Ook kreeg Luca een klein presentje, dit keer was dat een deurhanger van Lego.

Ondanks dat hij eigenlijk niet wilde, ging hij ook nog op de foto met de levensgrote Legopop. Vooral de handen van de Legopop waren erg interessant.

Lego Film 2

Acheraf is het maar goed dat mijn tuttebel thuis bleef, want de film was toch te spannend geweest voor haar. Maar mijn binkie heeft zichtbaar genoten van het nieuwe avontuur van Emmet, Lucy, Batman en Ultrakat.

De Lego® Film 2 herenigt de helden van Steenstad in een gloednieuw actie-avontuur om hun geliefde stad te redden. Het is vijf jaar geleden dat alles echt super was. De inwoners worden nu geconfronteerd met een grote, nieuwe dreiging: Lego Duplo®-indringers uit de ruimte die alles nog sneller kapotmaken dan dat zij weer kunnen herbouwen. De strijd om de indringers te verslaan en zo de harmonie in het Lego®-universum te herstellen, zal Emmet, Lucy, Batman en hun vrienden brengen naar verre, onbekende werelden, waaronder een vreemd sterrenstelsel waarin alles een musical is. Dit zal hun moed, creativiteit en Meester Bouwer-vaardigheden op de proef stellen en onthullen hoe bijzonder ze echt zijn.

Voor de dames die de stem van Gerard Ekdom wel heel erg kunnen waarderen, hij heeft de stem van Batman ingesproken.

Volgende kidsweekend

Ben je nieuwsgierig geworden naar het volgende kidsweekend, houd dan de site van Kinepolis in de gaten. Daar vind je trouwens ook alle andere evenementen.