Ravensburger Labyrinth – Paw Patrol Junior en Pokémon – review

Paw Patrol en Pokémon fans opgelet! Ravensburger Labyrinth bestaat dit jaar 35 jaar en speciaal daarvoor zijn er edities uitgebracht met Paw Patrol en Pokémon! Mijn olijke duo kreeg van Ravensburger beide spellen en die hebben ze natuurlijk uitgbreid gespeeld. In deze blog kun je alles lezen over het 35 jarig bestaan en de twee nieuwe Doolhof spellen! Lees je mee?

35 jaar Doolhof

Doolhof is wel echt de klassieker van Ravensburger en betovert al 35 jaar wereldwijd miljoenen mensen. Speciaal voor de 35ste verjaardag is de klassieke versie van Doolhof helemaal gerestyled en voorzien van prachtige afbeeldingen. Daarnaast is er ook nog een superleuke actie rondom de 35ste verjaardag, want als je het spel koopt en je upload de kassabon op Labyrinth35, kun je kans maken op één van de drie goudstaven t.w.v. 35.000 euro of één van de 350 iPhones. Overigens heb je altijd een prijs, want je krijgt een tegoed van 10 euro voor een fotoalbum bij Pixum. Zo kun je altijd de mooiste herinneringen bewaren.

Doolhof

Doolhof is een superleuk spel vol verrassingen. Doordat je steeds de gangen verschuift, maak je het je tegenstander behoorlijk lastig om de doelen te halen. Heb je als eerste al je doelen gehaald en ben je ook nog eens als snelste terug op het startveld, dan heb je gewonnen. Het leuke is dat je voor dit spel behendig moet zijn, wat ruimtelijk inzicht en geluk moet hebben.

Paw Patrol Labyrinth Junior

Voor 5 en 6 jarige kinderen was er altijd al het Mijn eerste Doolhof spel. Ravensburger komt nu wel echt met een ontzettend leuke junior variant, namelijk met de allerleukste hondjes die er zijn, Paw Patrol. Loop het Labyrinth door met je pion, de doelen in dit spel zijn de pups, Rider en nog meer bekende figuren uit de bekende Nickelodeon serie. Waar bij het normale Doolhof het gangenstelsel op een stenen grot lijkt, bestaat het labyrinth van Paw Patrol uit wegen, die je door te schuiven steeds weer aan kunt passen. Superleuk voor de afwisseling. Ook is het speelbord kleiner dan het origineel, waarbij het makkelijker is voor kleintjes om het overzicht te houden. Deze junior versie is vanaf 4 jaar.

Pokémon Labyrinth

Met twee kinderen die sinds een aantal maanden helemaal weg zijn van Pokémon kon deze versie van Doolhof natuurlijk niet achterblijven. In dit spel ga je als Pikachu, Bulbasaur, Charmander of Squirtle op zoek naar jouw doelen. De doelen zijn bekende Pokémon figuren. Het labyrinth bestaat hier uit een bos en door te schuiven verander je iedere keer de bospaden, waardoor je je tegenstander natuurlijk goed dwars kunt zitten. Het spel is voor kinderen vanaf 7 jaar.

Wat vinden wij van de spellen?

De kinderen kenden Doolhof al, omdat we de 3D editie hebben. Ze vonden het Paw Patrol Labyrinth erg leuk om te spelen voor een keertje, maar voor hen zit er eigenlijk te weinig uitdaging in en ze waren dan ook al binnen tien minuten klaar met spelen. Gelukkig weet ik dat mijn neefje helemaal gek is van spelletjes en Paw Patrol, dus die ga ik heel erg blij maken met dit spel. De Pokémon variant daarentegen was echt een schot in de roos bij mijn olijke duo, ook al was er enige discussie over wie Charmander mocht zijn. Gelukkig vinden ze de overige figuren ook erg leuk, dus was het wel zo opgelost. Dit spel mogen we zeker toevoegen aan de favorieten. Al met al zijn beide spellen echt wel aanraders als Sinterklaas-, kerst- of verjaardagscadeau.

Hebben jullie al één van de Doolhof spellen? Zo ja, welke varianten hebben jullie dan? Ik lees het graag hieronder in de reacties.

Deze blog bevat affiliate links, meer hierover kun je lezen in de disclaimer.

Volg me ook op Facebook, Instagram en Pinterest