Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Week van Marieke 32-2021 – Vakantiedagboek deel 1

Het is al even geleden dat je een weekoverzicht kon lezen op mijn blog, maar dat had een reden. Wij waren namelijk heerlijk drie weken met elkaar aan het genieten in het mooie Zuid-Limburg. In de komende weekoverzichten zal ik ons vakantiedagboek met jullie delen. Wil je weten wat wij allemaal deden tijdens onze vakantie? Lees dan snel verder in het eerste extra lange deel van ons vakantiedagboek.

Zaterdag

Onze vakantie is eindelijk begonnen! De vouwwagen staat, al verliep dat niet geheel vlekkeloos. Iets met een tentstok die ineens spoorloos verdwenen was! We kregen ook nog even een bui op ons hoofd, morgen dus maar verder met inrichten, want voor vandaag zijn we er wel klaar mee!

Zondag

Na een waardeloze nacht met veel wind en mijn angst voor instortingsgevaar van de vouwwagen (de man moest tot 3 keer toe zijn bed uit om te checken of alles nog goed stond), begon mijn olijke duo om half zeven alweer aan de dag! Veel te vroeg, maar ze moesten allebei naar de wc! Daarna maken we ons maar nuttig met het ophangen van de slinger en ballonnen, want de man is vandaag jarig! Uiteraard wordt hij verwend met uitslapen en cadeautjes op bed.

Met zijn viertjes wandelen we naar Albert Heijn voor verse broodjes en jus (waar een klein dorp groot in is, gewoon open zijn op zondag van 0800-2100, kunnen ze in onze stad nog wat van leren)! Bij het klooster in het dorp maken we nog even een foto, van de week maar eens even kijken of we hier naar binnen kunnen.

De kinderen gaan na het ontbijt weg en die zien we pas weer tegen de tijd dat we wat gaan eten bij het restaurant. Heerlijk dat ze zich zo vermaken. Terwijl zij zich vermaken rommel ik lekker in de vouwwagen en richt hem helemaal in zoals ik dat fijn vind. En de man stelt ondertussen de voortent en de luifel nog wat.

Vanmiddag komt er hoogbezoek vanuit Noord-Holland op visite en uiteraard mogen koffie en echte Limburgse vlaai niet ontbreken. Gelukkig zit er links van de camping een B&B waar we heerlijke vlaai kunnen eten. De jongens gaan nog even zwemmen, de helden! Verder genieten we van een heerlijke avond die we onder de luifel starten, maar lekker knus eindigen in de voortent bij de kachel.

Maandag

De ochtend begon vroeg en eigenlijk al meteen met strijd met mijn bink! Gezellig wakker worden wel! Aangezien ik daar even geen zin in had, ben ik zelf aan de wandel gegaan en ben ik broodjes gaan halen bij AH. Eigenlijk is dat best bijzonder, want ik haal echt nooit broodjes in de vakantie.

Eindelijk hebben we een dag met best veel zon en daar genieten we dan ook lekker van. De kinderen zwervend op de camping en wij lekker bij de tent. Tot we een enorme stortbui op ons dak krijgen, daarna koelt het best goed af en hoewel het zonnetje haar best nog doet, mag het niet meer baten! Maar deze zo goed als droge dag pakken ze niet meer van ons af, op naar morgen!

Dinsdag

Mijn bink begint de dag goed met een boek, zodat de andere twee leden van het gezin nog door kunnen slapen en ik wat op mijn telefoon kan scrollen. De ochtend staat in het teken van wat boodschappen doen voor de vouwwagen en alvast voor school, al willen we daar natuurlijk nog helemaal niet aan denken.

Vanmiddag gaan we zwemmen, althans de kinderen zouden gaan zwemmen en wij toekijken, maar als mijn tuttebel hulpeloos boven bij de glijbaan staat, moet ik er toch aan geloven, want die trappen af naar beneden is niet zo’n strak plan! Kan je zeggen dat het water goed koud is.

Na het zwemmen spelen de kinderen nog een spelletje badminton met de man, terwijl ik lekker verder ga in mijn boek. Heel even lijkt het erop dat het discozwemmen van vanavond niet door kan gaan, want voor de verandering komt er weer eens wat water uit het hemelke vallen! Maar het klaart precies op tijd weer helemaal op en mijn bink gaat helemaal los in het water, terwijl mijn tuttebel dat dan maar langs de kant doet. Of ik ook mee heb gedaan? Misschien, maar daar zijn geen beelden van.

Woensdag

Vandaag ben ik voor de verandering eens als derde wakker, iets wat ik helemaal niet gewend ben, maar het is wel lekker! De kinderen gaan als ze lekker gewassen zijn een poosje zitten loomen samen en ik mag ook mee doen. Weet ik ook eindelijk hoe dat werkt.

Er is een spelletjesochtend geregeld door het animatieteam en de kinderen doen daar enthousiast aan mee. Mijn tuttebel zit niet bij haar broer in het team, maar dat is voor haar alleen maar goed! Na de spelletjes willen ze gaan zwemmen. Waar mijn tuttebel gisteren nog niet eens haar enkels nat maakte, zwemt ze nu 20 minuten. Het gaat niet zo snel, maar als we een paar dagen verder zijn, wil ze niet meer uit het water. Dit is iedere vakantie echt hetzelfde liedje.

Er wordt om 16.00 uur een kinderbingo georganiseerd en uiteraard willen de kinderen daar ook aan mee doen. Mijn tuttebel heeft bingo en wint een superleuk knuffeltje. Nu er eindelijk geen stortbui uit de lucht komt vallen, steekt de man de barbecue aan. Hopelijk kunnen we die nog vaker aanslingeren deze vakantie.

Donderdag

We starten vandaag lekker rustig op, al ben ik wel al op tijd wakker, maar ik sliep dan ook al om half elf gisteravond. Mijn bink en ik lezen allebei lekker in bed, terwijl de andere twee gezinsleden nog slapen.

Vandaag gaan we cultuur snuiven in Maastricht! Dit keer zien we weer een ander stukje van de stad, zo lopen we langs de stadsboerderij en door het stadspark! In het Natuur Historisch Museum kijken de kinderen hun ogen uit als ze alle restanten van de Mosasaurus, een dinosaurus en een zeeschildpad zien! Ook de opgezette dieren worden allemaal nauwkeurig bekeken en mijn bink blijkt een ware vogelkenner te zijn, want hij wijst diverse vogels aan en noemt daarbij zo de namen op (heeft ie niet van ons)! Terug op de camping wordt er lekker gezwommen door mijn mannen en gechilld bij de tent!

Vrijdag

Gisteren hoorde ik al knagende geluiden en kwamen we er achter dat er een muis bij de tent zat, die aan de vuilniszak zat. Toen zei ik al tegen de man dat we een bak moesten hebben voor de keukenkast, voordat de muis daar een gat in zou maken. Helaas voor ons kwam die bak te laat, want toen wij sliepen, smikkelde de muis van alles waar ie maar bij kon in de keukenkast. Wel een beetje jammer dat we daar pas achter kwamen nadat de man al broodjes had gehaald!

Na het halen van een bak en het doen van inkopen voor school, gaan de kinderen mee doen aan een frisbeespel! Om vervolgens lekker te gaan zwemmen. Aangezien ik weet dat mijn tuttebel liever met één van ons zwemt, besloot ik mee te gaan en met resultaat. Verder vermaken we onszelf weer prima in en om de vouwwagen!

Zaterdag

Vanmorgen zijn we snel uit bed als we een hoop kabaal horen. Er komt gewoon een luchtballon over die heel erg laag vaart. De kinderen gaan daarna lekker een spelletje Qwixx spelen!

Na het ontbijt gaat mijn bink meedoen aan de zwembadspelen en gaan wij met zijn drietjes even vlaai halen en wat andere boodschapjes doen, want vandaag komen Opa en Oma Vrachtwagen op visite.

We genieten van het mooie weer bij de vouwwagen, terwijl de kinderen overal en nergens struinen over de camping! Aansluitend gaan we gezellig een hapje eten bij Barbarossa Nuth! Morgen hebben we gewoon weer zo’n dag!

Zondag

Vandaag begin ik de dag zoals ik hem het liefste begin als ik op vakantie ben, met een boek en een beker thee. Het allerliefste ook nog zonder kinderen, maar helaas waren ze al wakker. En helaas inderdaad, want ze waren beide bloedchagrijnig! Iets met laat naar bed en te vroeg wakker.

We doen samen met Oma Vrachtwagen nog mee aan het fotospel! Zo leuk om te zien dat een klein animatieteam de halve camping in beweging krijgt! Het is echt heel erg leuk om te doen en ik weet meteen van wie ik dat fanatieke heb. Na een heerlijke lunch nemen we afscheid van Opa en Oma Vrachtwagen. Stiekem vinden we het allemaal wel erg jammer dat ze weer weggaan!

Mijn bink is zwemmen met zijn vriendje, terwijl wij een uurtje chillen met een boek, speelgoed en muziek. Daarna ga ik met mijn tuttebel nog even naar het zwembad, waar ze meteen zonder aarzelen in springt en ik kan niet achter blijven, maar men, wat is dat water koud zeg!

De kinderen struinen na het zwemmen nog over de camping met hun vriendjes en daarna spelen we nog een spelletje kwartet, doen we nog een potje badminton en beachball en is het daarna toch echt tijd voor een klein hapje en gaan de kinderen naar bed!

Onze eerste vakantieweek is echt omgevlogen. Gelukkig hebben we nog twee weken te gaan.