Week van Marieke 13-2024 – schoolfoto, luizen en campingseizoen

Door het paasweekend komt het weekoverzicht wat later dan normaal online. Daardoor hebben we ook een meer dan goedgevulde week van Marieke met lekker veel foto’s, want het campingseizoen is begonnen, de kinderen mochten op de schoolfoto en we hebben luizen op bezoek. Lees je weer gezellig mee?

Maandag

Het is zo fijn dat het ’s ochtends weer licht is als we opstaan. Getrakteerd worden op een mooie zonsopgang is nooit erg.

Om half acht ben ik present in mijn thuiswerk kantoor en ga ik lekker een dagje knallen.

Het is echt superlekker weer en dus ga ik in mijn pauze een rondje wandelen. Heerlijk met de zon op mijn gezicht. Meer van deze dagen graag.

Voor het avondeten hebben we lekker aardappels, groenten en vlees. Wat er bij de kinderen uiteraard weer goed in gaat.

Om kwart over negen ben ik eindelijk weer beneden en is het tijd voor een bakkie. De voetbalavonden blijven altijd zo kort, dat het niet altijd even leuk is, maar hou me er maar aan vast dat het vanzelf beter wordt als ze zelf kunnen gaan.

Dinsdag

Vandaag mag ik een dagje naar kantoor toe, genieten van onder andere dit uitzicht.

Maar uiteraard beginnen we eerst met een bakkie.

Ik dacht voor het avondeten een makkelijk gerecht uitgekozen te hebben, maar dat viel wat tegen. Gelukkig smaakt het er niet minder om.

Woensdag

Vandaag mogen de kinderen op de schoolfoto. Mijn tuttebel heeft bedacht dat ze plukken in haar gezicht wil. Dus ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Ze zullen er in ieder geval als zichzelf op staan.

Ik ben ondertussen lekker thuis aan het werk en het is een heerlijke drukke dag.

Tussen de middag wandel ik een rondje en daarna eet ik weer eens maiswafels met komijnenkaas voor lunch, die er erg goed ingaan.

De kinderen mogen lekker trainen, wat helemaal niet vervelend is nu het langer licht is ’s avonds en het zonnetje ook nog lekker op het veld staat.

Zelf besluit ik, ondanks dat ik vanmiddag al heb gelopen, gewoon nog een rondje te gaan wandelen. Ik heb een vol en moe hoofd, dus wandelen is dan wel echt de beste remedie. Onderweg kom ik een voetbalmoeder tegen, waar ik gezellig nog een stuk mee wandel.

Donderdag

Met kwart over zes op de klok valt het opstaan best wel weer tegen. Maar gelukkig is de lucht ons weer goedgezind door mooi te zijn.

Terwijl ik onderweg naar Rotterdam ben, vermaken de kinderen zich ondertussen op de bso.

Als ik samen met een collega tussen de middag ga wandelen, mogen we beneden in de lobby een donut pakken en die smaakt echt superlekker.

Voor het avondeten kook ik vandaag lekker bami, dat is alweer even geleden en smaakt echt heerlijk.

Nadat ik samen met mijn tuttebel bijna alles heb klaargelegd voor het eerste weekend van dit campingseizoen, ga ik even uitgebreid in bad. Iets waar ik na een hele week rennen en vliegen wel heel erg aan toe ben.

Vrijdag

Ondanks dat ik regelmatig controleer, lees iedere week, is het nu toch weer raak. Ik ben niet blij, want dit hele grapje kost me gewoon twee uur van onze tijd, die ik beter had kunnen besteden met het inrichten en opruimen van de caravan bijvoorbeeld.

Ondertussen kan ik wel zelf de puberbox van Demammavan in ontvangst nemen van de postbode, dus dat is dan wel een voordeel. Binnenkort kun je meer over de puberbox lezen.

Gelukkig kunnen we dan tegen de klok van twee toch eindelijk gaan rijden. We hebben wel geluk, want het is ondanks Goede Vrijdag nog helemaal niet druk op de weg. Wat wel weer heel fijn is.

Vlak voor we bij de camping zijn, kom ik er achter dat de dekbedden en kussens allemaal nog thuis liggen. Aangezien we alles al dubbel hebben, kies ik er voor om later vandaag terug te gaan.

We eten gezellig op de camping en daarmee is voor ons het campingseizoen echt geopend.

Zo ben je op de camping en zo zit je weer thuis op de bank. Aangezien het donker is en ik moe ben van alle stress van vandaag, heb ik besloten om niet meer terug naar de camping te rijden, maar gewoon thuis te slapen en morgenochtend op tijd weer die kant op te gaan.

Zaterdag

Hoewel de kinderen het heel erg jammer vonden dat we gisteren niet meteen zijn terug gegaan, begrepen ze het wel en daarom zitten we vandaag al om acht uur in de auto naar de camping toe.

Mijn tuttebel weet om kwart over negen hoe laat ze haar eerste rijles op de camping heeft en mijn puber is ondertussen alvast wat pony’s aan het borstelen.

Het eerste bakkie thee op de camping is ook eindelijk gezet en ik kan hier echt van genieten.

Mijn tuttebel wil graag dat ik bij haar ponyles kom kijken en ze is helemaal in haar element. Zo leuk om haar zo te zien genieten.

Niet ik die tegen mijn kind heeft gezegd dat het broodmes scherp is en vervolgens het mes in haar eigen vinger jast.

De man en kinderen van mijn vriendin, die hier ook op de camping staat, zijn naar een voetbalwedstrijd, dus eet zij gezellig bij ons in de tent.

Ik ben echt heel blij met ons plekje, zeker als dit het uitzicht is als de zon ondergaat.

Na het eten verhuizen we naar de voortent van mijn vriendin waar het lekker warm is. Mijn tuttebel is ondertussen helemaal zen doordat ze lekker met de hond aan het kroelen is.

Zondag

Onze eerste nacht in de caravan zit erop en eigenlijk is dat beter gegaan dan ik had verwacht. Al weet ik wel dat ik vandaag in ieder geval even moet zorgen dat de wc gevuld wordt, want zo warm is het niet om er ’s nachts helemaal uit te gaan voor een toiletbezoek.

Het is eerste paasdag dus hebben we een wat uitgebreider ontbijt vandaag, wat echt prima smaakt.

Ook vandaag staan er weer ponylessen op het programma. Het is heerlijk om te zien dat ze tussen de pony’s helemaal in haar sas is.

Het is niet heel erg best weer vandaag, maar ondanks dat vermaken de kinderen zich prima met zowel binnen- als buitenactiviteiten.

Hoe was jullie week? Ik lees het graag in de reacties.