Campinglife – Het grote vakantieverslag – Deel 1

Inmiddels zijn we terug van onze vakantie en hebben we het campingleven verruild voor de dagelijkse bezigheden, zoals stapels was wegwerken. Gelukkig hebben we de foto’s nog en die deel ik graag met jullie in het eerste deel van het grote vakantieverslag.

Dag 1:

Vanmorgen om half acht weggereden.

Geen file gehad onderweg en met één tussenstop om half twaalf, kwamen we om 13.00 uur aan op de Warsberg. Inchecken verliep voorspoedig. Daarna naar de campingplaats toegereden en begonnen met het opzetten van de vouwwagen.

De kinderen speelden heerlijk.

Luca hielp zelfs nog mee met de elastieken en de haringen. En zette onze schoenen(winkel) in de voortent. Daarna even snel wat boodschapjes in de campingwinkel gedaan. En toen heerlijk voor ons laten koken. Na het eten gingen de kinderen kijken bij de kinderdisco, maar de speeltuin was leuker.

Dag 2:

Vanmorgen toen ik wakker werd trof ik twee slapende kindjes aan.

Gingen we na het ontbijt naar Wasserbillig (LU) om boodschappen te doen.

En bij terugkomst was het alweer tijd om te lunchen.

Na de lunch zijn we lekker een uurtje gaan zwemmen. En toen we terug kwamen speelden de kinderen gezellig samen.

Deed Erik een tukkie en begon ik in mijn eerste boek.

Het avondeten maakte Erik klaar op de Cadac en dat was een hit, dus die gaan we deze vakantie nog veel vaker gebruiken.

Dag 3:

Vanmorgen sliepen de kinderen uit tot zeven uur, terwijl ik al om half zeven wakker was. Na het ontbijt werd er nog even lekker gespeeld en deden we boodschappen bij de supermarkt in het dorp.

Toen we terugkwamen waren onze vrienden er ook al. Sloeg Giulia haar middagslaapje over. We lunchten met zijn allen. En daarna gingen onze vrienden naar hun eigen huisje toe. Giulia en Luca speelden heerlijk met zijn tweetjes. Erik deed een tukkie en ik maakte mijn terugblik op de maand juli voor mijn blog af en las nog een stuk in mijn boek. Vanavond gezellig met zijn allen gegeten. Daarna de afwas gedaan terwijl de kinderen in de speeltuin speelden.

En hing ik eindelijk mijn lampjes op in de luifel.

Dag 4:

Na een hopeloze nacht vol onweer, regen, veel wind en hagel, waarvan de kinderen echt helemaal niks hebben meegekregen, begint de dag ook enorm nat. We besluiten daarom naar Trampoline Park Trier te gaan.

Een enorme binnenspeeltuin, die echt heel erg leuk is, maar voor extreme prikkels bij mij zorgt.

Op de terugweg naar de camping vallen de kinderen in slaap.

Op de camping wordt er weer gespeeld en hangen ze de clown uit bij iedere voortent in het laantje waar we staan (zie filmpje op IG).

We koken zelf pasta en ook daar is de cadac voor goedgekeurd. Op naar een, hopelijk, droge avond en nacht. Al zei de weersvoorspelling bij het afwashok wat anders. Ik hoop in ieder geval op een droge dag morgen, want dat soppen in de voortent is niet wat 😉

Dag 5:

We zouden eigenlijk een campingdagje houden, maar gingen toch met onze vrienden mee naar de roofvogelshow in Saarburg.

De show was erg mooi, vooral de zeearend was echt heel erg gaaf.

Daarna even snel boodschappen gedaan voor het avondeten en sardientjes en olijfjes gescoord voor de lunch (wij halen Italië naar Duitsland😉) Toen we op de camping waren deed Giulia een tukkie en Luca speelde op de ipad.

Daarna werd er gespeeld in de grote speeltuin, terwijl wij op het terras zaten en ik zelfs nog in mijn boek heb gelezen.

Er werd nog gekroeld met Bollo.

We sloten deze dag af met een Italiaans ijsje eten in het dorp!

Dag 6:

De dag begon voor ons om kwart voor acht. Helaas was het ook nu bewolkt. En begon het zelfs wat te regenen. Daarom zijn we lekker het zwembad ingedoken. Waar de kinderen zich prima vermaakten met de grote glijbaan en de regenboogglijbaan. Terwijl wij met zijn allen gezellig kletsten.

Na Giulia’s middag slaapje reden we naar de DM voor luiers voor Giulia. En shopte ik meteen even een voorraadje voor thuis, zodat we er weer even tegen aan kunnen. Toen we terugkwamen wilden de kinderen “pistolen” (watergevecht doen).

En ‘s avonds gingen we gezellig uiteten met zijn allen.

Dag 7:

Vanmorgen zwaaiden we onze vrienden uit. Daarna gingen we ontbijten en richting Saarbrücken. Alleen de rit er naartoe was al heel erg mooi! In Saarbrücken liepen we een rondje zodat Erik foto’s kon maken en we aten wat.

En Luca moest nog met een politieauto op de foto.

Daarna terug naar de camping, waar er met water werd gespeeld. En Luca speelde een hondje. We aten lekker van de cadac.

En ik zag de zon ondergaan.

Dit was het eerste deel van het grote vakantieverslag. Het tweede deel kunnen jullie binnenkort hier lezen.