Spelletjes #2 Monopoly Extreem Bankieren en Ei-hoofd – review

Nee ik scheld je niet uit voor Ei-hoofd. Maar  ik wil je kennis laten maken met twee nieuwe spellen van Hasbro Gaming, Ei-hoofd en Monopoly Extreem Bankieren.

Spelletjes

Al eerder deelde ik een blog over mijn favoriete spelletjes. Tijdens ons weekend weg hebben we Monopoly Extreem Bankieren en Ei-hoofd getest. Zal ik deze spelletjes ook nog toevoegen aan mijn favorieten?

Monopoly Extreem Bankieren

Het spel ziet er echt superstrak uit, maar er valt al meteen iets op, want waar zijn de stations gebleven. Wie mij inmiddels een beetje kent, weet dat ik slecht tegen veranderingen kan. Dus dit vind ik wel al een minpuntje aan het nieuwe spel. Doordat de stations wegvallen, zijn er nu maar negen vakjes van hoek tot hoek, dus ben ik ook steeds verkeerd aan het tellen. Bummer!

Het spel

Naast bovengenoemde punten is het wel superfijn dat je door middel van een soort pinautomaatje niet meer zelf hoeft te tellen. Al vind ik het voor kinderen vanaf 8+ eigenlijk wel een must dat ze zelf tellen. Zeker omdat de jeugd van tegenwoordig al zo slecht kan rekenen. Maar we spelen het met vier volwassenen en dus is dit handig, zo houd je toch de snelheid in het spel. Ondanks dat de stations wegvallen, is het verder prima te spelen. Al moeten we alle vier ook wennen aan de nieuwe speelwijze.

Ineens is het afgelopen

Wat Monopoly altijd leuk maakt is dat je er uren zoet mee kunt zijn. Dat is met deze variant niet het geval. Voor sommigen wellicht erg prettig, want die vinden het anders wel te lang duren. Terwijl we aan het spelen zijn, houdt het spel ineens op. Eén van ons is failliet gegaan en daardoor eindigt het spel dus ook, terwijl je met het klassieke spel gewoon door kan spelen met de overige spelers.

Eindconclusie

Ik zou het spel zelf niet zo snel kopen, maar houd je van spelletjes die je vlot kunt spelen, dan is het zeker een aanrader. Monopoly Extreem Bankieren koop je nu bij Bol voor €23,92

Ei-hoofd

Hasbro Gaming heeft ook weer aan de kinderen gedacht en heeft Ei-hoofd op de markt gebracht.

Wat is ei-hoofd?

In de doos zit een eierdoos met daarbij 20 halve eieren. Deze eieren kun je vullen met een beetje water. Wij speelden met zijn viertjes en vulden vier eieren. Niet helemaal volgens de regels, want je zou eigenlijk één ei minder dan het aantal spelers moeten vullen. De eieren doe je door elkaar in de eierdoos, zodat niemand weet in welk ei water zit. Door middel van een klein bordje met een wijzertje erop, wordt er bepaald welke actie de speler uit moet voeren. Het kan zijn dat je twee eieren op je hoofd kapot moet slaan of dat iemand anders dat mag doen in jouw plaats.

Geweldig

De kinderen vonden het echt helemaal geweldig om te doen en mijn vriendin en ik vonden het ook erg leuk om te spelen. We hebben er erg om moeten lachen. Zeker omdat de jongens het echt heel erg leuk vonden om te doen.

Eindconclusie

Het is een heerlijk spel voor kinderen. Het spel duurt niet zo lang, maar door het meerdere keren te spelen, vermaken ze zich al gauw een uurtje. Wel is er een heel klein minpuntje, het bordje met de wijzer is eigenlijk wat aan de kleine kant en had echt wel twee slagen groter mogen zijn, zodat de kinderen er beter mee over weg kunnen. Nu hield ik het steeds vast zodat zij konden draaien. Je koopt Ei-hoofd nu bij Bol al voor € 24,99

Ben je van de korte spelletjes of de lange spelletjes? Ik lees het graag in de comments of op Facebook of Instagram.

Dit blog is tot stand gekomen middels een samenwerking, echter heeft dit geen invloed op mijn mening en/of de mening van de andere spelers die de spellen speelden. In dit artikel staan affiliate links, wanneer je via deze links iets zou kopen kost jou dat niets extra’s maar levert het mij een kleine commissie op.