Vakantieblog

Hieronder lees je mijn vakantieblog van onze vakantie op camping Norcenni Girasole Club in Figline Valdarno, Italië.

Dag 1: Vekansjie

Vanmorgen anderhalf uur later vertrokken dan de bedoeling was, vanwege een kapotte remkabel. Maar de meneer van de ANWB heeft ons supergoed geholpen en zo konden we toch nog redelijk op tijd vertrekken. De reis is verder goed verlopen. We hebben wat stops gehad en om vier uur waren we bij het hotel, waar we de kinderen uit hebben laten razen. En daarna lekker hebben gegeten. Inmiddels doen de kinderen een poging tot slapen. Helaas lukt dat nog niet helemaal. Maar het duurt vast niet lang meer voor ze wel slapen.

Dag 2: Onderweg

Vanmorgen hebben we al op tijd ontbeten en hebben we daarna onze reis vervolgd. Er werd gespeeld, geslapen en gelezen in de auto. En ook vandaag waren de kinderen weer superlief! Om drie uur waren we op onze tweede bestemming en konden de kinderen lekker uitrazen, terwijl wij wat dronken. Helaas is het hotelrestaurant op zondag dicht. Dus aten de kinderen potjes en lieten wij pizza’s bestellen door de receptioniste die we op de hotelkamer opaten. De kinderen liggen inmiddels op één oor en wij genieten nog even van de stilte.

Dag 3: Regen, regen en nog eens regen

Vanmorgen op tijd vertrokken vanuit Parma. En hoe dichterbij we bij de camping kwamen hoe harder het ging regenen. De vouwwagen gedeeltelijk in de regen en gedeeltelijk droog op kunnen zetten. Gelukkig werd het ook nog wel even lekker, waardoor Giulia en Luca nog konden spelen. Vanavond uiteten geweest. Giulia viel in slaap nog voor dat we hadden besteld. En Luca heeft heerlijk gegeten van de spaghetti bolognese. De kinderen liggen heerlijk te slapen in de vouwwagen en volgens Luca zijn we eindelijk op vekansjie.

Dag 4: Zon

Na een redelijke eerste nacht (kindjes deden het super) scheen vanmorgen het zonnetje. We haalden met zijn viertjes ontbijt en dat smaakte goed. Helaas konden we niet lang buiten zitten, want we hadden weer regen. Gelukkig was dit buitje van korte duur. En hebben we alleen nog maar mooi weer gehad daarna. We hebben de vouwwagen verder opgeruimd en we deden boodschappen. Vanmiddag hebben we ook nog gezwommen. Erik kookte (wokte, bakte) vanavond voor het eerst op de cadac en het was heerlijk! Kindjes liggen weer fris en fruitig op hun bedje! En wij gaan nog even genieten van de geluiden van de camping!

Dag 5: Campingdagje

Na een ijskoude nacht, worden we vroeg gewekt door de kinderen. Hun uitslaapmodus staat nog even niet aan helaas. Hopelijk gebeurt dat wel snel, zou fijn zijn iig 😉 Vandaag doen we het rustig aan. We gaan even naar Decathlon en verder blijven we echt op de camping. Eten een tosti bij de bar en daarna slapen de kinderen ruim twee uur. Leestijd dus, moet je alleen niet, zoals wij deden, in slaap vallen, hihi. Na de slaapjes zijn we met het treintje van de camping naar boven gegaan. Luca en Giulia vonden het schitterend. En wat een gaaf zwembad hebben ze daar zeg. Bedankt voor de tip Willeke. Na het zwemmen meteen eten gehaald bij de take away! Gelukkig eten de kinderen de smakeloze pizza wel met smaak, want wat is dat slecht zeg! Toch jammer! Maar goed weten we dat ook weer. Morgen toch maar weer koken (lees: Erik :p) Vanavond met Luca en Giulia naar de kinderdisco geweest. Luca wilde niet toen we er waren, Giulia daarentegen ging meteen de hele dansvloer over (goh van wie zou ze dat nou hebben) Toen we een ijsje wilde gaan eten, wilde Luca pas weg als het was afgelopen, snapt u hem nog? Peuters!!! Ijsjes zijn hier wel echt een aanrader hoor! Zo lekker! Oh en onze peuter is aan het veranderen in een dromer, hihi! Inmiddels liggen de kinderen te slapen en luisteren wij naar de musicalmuziek die vanuit het Amfitheater klinkt.

Dag 6: Off day

Vanmorgen sliepen de kinderen uit tot iets na zevenen. Wat wel fijn was, want ze lagen er laat in. Terwijl de mannen de broodjes haalden, deed ik de was en speelde Giulia. Na het ontbijt besluiten we om het dorp in te gaan. Erik wil graag wat foto’s maken. Daarna gaan we meteen naar de supermarkt om eten voor tussen de middag en de avond te halen. Als we op de camping zijn, gaan we eten en daarna slapen het oudste en jongste gezinslid vrij vlot. Luca ligt nog even te boeven en ik ga een boek lezen. En al snel is het stil in onze tent, want ook ik val weer in slaap. Tot Giulia wakker wordt. En dan begint de off day. Het is ook wel erg warm en zowel Luca en Giulia hebben hun nukken vandaag. Wellicht speelt de stand van de maan ook een rol. Ik hoop maar dat ze morgen met een beter humeur opstaan. Vanmiddag hebben ze nog wel lekker in en rondom het kleine badje gespeeld en toen ik terug kwam van het douchen, waren ze superlief met elkaar aan het spelen. Er wordt weer goed gegeten. En na het eten en douchen, gaan we lekker een ijsje eten en genieten we van de kleurenfontein. Na een heel drama over een slaapzak en een pyjama, liggen zowel Luca als Giulia lekker te slapen. En Giulia zelfs zonder fles, ben benieuwd hoe dat gaat.

Dag 7: Zwemmen

Als we wakker worden schijnt het zonnetje alweer lekker! We hebben Luca beloofd dat we vandaag weer met het treintje naar boven gaan, om te zwemmen. Maar eerst gaan de mannen brood halen, Giulia doet nog even een tukkie en ik dek de tafel. Na het ontbijt, gaan we naar het treintje toe en alleen de gezichtjes van de kinderen zijn al een genot om naar te kijken als het treintje gaat rijden. Hopelijk kan ik dit nog vastleggen als het minder druk is. Om half één zijn we weer terug bij de tent en gaan we lunchen. Daarna doen de kinderen een tukkie en wij doen weer lekker mee, maar wel nadat we gelezen hebben. Na het slaapje van de kinderen gaan we naar boven toe om een tafeltje te reserveren bij één van de drie restaurants. Als we dat gedaan hebben, gaan we nog wat drinken in de bar en kunnen de kinderen zich helemaal uitleven in de speeltuin. Al kijkt Giulia zeker twintig minuten om zich heen. Maar daarna wordt er gegleden en gewipt. Rond vijf uur gaan we terug naar de tent en eten nog wat chippies om daarna te gaan douchen en zo. Om tien voor zeven zijn we bij het restaurant en we eten echt heerlijk! Luca smult ook lekker en Giulia eet wat frietjes, want zij heeft al bij de tent gegeten. Na het eten hebben we ook nog even een ijsje gegeten natuurlijk. En nu liggen ze allebei heerlijk te slapen.

Dag 8: De afwas

Vandaag al vroeg wakker, wat inhoudt dat we iets na achten al bij de supermarkt in het dorp zijn. Als we terug komen op de camping gaan we ontbijten en daarna ga ik wassen. En Luca helpt Erik mee met de afwas. We lopen nog even naar de speeltuin en daar wordt door beide kindjes weer heerlijk gespeeld. Als we terug komen is Giulia al in slaap gevallen en leg ik haar meteen weg. Luca wil ook slapen. En zo liggen de kinderen al voor half één op bed. Wel jammer dat ze na vijf kwartier allebei al weer wakker zijn, maar het is niet anders. We gaan lunchen en het is zo leuk om te zien dat Luca net zo gek op “visjies” (ansjovis) is als ik. Na het lunchen gaan we ons omkleden en insmeren. We gaan zwemmen, maar blijven beneden, omdat het gewoon veel te warm is om op het treintje te wachten. Luca vermaakt zich prima en ook Giulia gaat het steeds leuker vinden, zolang er maar geen water in haar gezichtje komt. Giulia en ik gaan al eerder terug naar de tent en ze geniet er zichtbaar van dat ze met alles kan spelen zonder dat het afgepakt wordt door Luca. Erik en Luca komen twintig minuten later terug. En we gaan lekker chippies eten en wat drinken.  Vanavond hebben we gebarbecued op de cadac en het was best lekker! Erik en ik hadden een flinke t-bonesteak van bijna 800 gram. Na het eten gaan we douchen. En ondanks dat dit echt een superleuke camping is, echt een aanrader. Zijn de douches echt een drama. Maakt niet uit op welk tijdstip je komt, maar het warme water is eigenlijk altijd op. Niet handig met een kindje wat in bad douchen echt een drama vindt. Gevolg: Giulia heeft de hele camping bij elkaar geschreeuwd, maar ja aangezien ons meisje echt een smeerkeesje is, was het wel echt nodig. Gelukkig was het wel snel over en sliep ze al voordat ik terug kwam van het douchen. En ook Luca ligt al lekker te slapen!

Dag 9 volgt in een aparte blog 😉

Dag 10: San Gimignano

Na een nogal onrustige nacht, Luca is namelijk uit de vouwwagen gevallen. Zijn de kinderen om half zeven al wakker. In eerste instantie willen we niet weg, maar als we aan Luca vragen of we een stadje gaan bezoeken roept hij luidkeels ja! Duidelijker kan dus niet. En zo besluiten we naar San Gimignano te rijden. Een stadje dat bekend staat om zijn vele torens. Het is iets meer dan een uur rijden en parkeren kan net buiten het centrum, het is wel betaald. Er zijn veel winkeltjes gevestigd, met vooral heel veel van hetzelfde, waaronder tassen, souvenirs, maar ook de wijn van San Gimignano en everzwijnvlees, wat een echte specialiteit is in deze streek. Na twee uur hebben we het eigenlijk wel gezien. We eten nog een ijsje en daarna gaan we richting de auto. Luca wil alleen niet terug naar de camping. Hij wil blijven. Fijn dat het zo goed is bevallen, maar hij krijgt er een gezellige driftbui overheen. In de auto kalmeert hij al snel, dankzij de muziek van de twee kleine kleuters. De kinderen slapen allebei op de terugweg en voordat we naar de camping gaan doen we nog even wat boodschappen. Op de camping lunchen we en daarna spelen de kinderen nog wat. Luca heeft de “hagedisjies” ontdekt en is steeds naar ze op zoek. Rond drie uur leggen we ze allebei nog even op bed en Giulia valt na wat gesputter in slaap en Luca gaat uiteindelijk rustig op de ipad spelen. Erik doet een tukkie en ik lees een stukje in mijn tweede boek. Als Giulia weer wakker is gaan we zwemmen. Het water is heerlijk en Giulia gaat het ook steeds leuker vinden. Maar ze is het na een uur toch wel zat. En wij gaan chillen. Totdat Luca me komt halen om van de glijbaan af te gaan. Na het zwemmen gaan we douchen en aankleden. Ook vanavond gaan we uit eten. We proberen een ander restaurant uit op de camping, want ik wil eigenlijk wel pizza eten. Helaas spreekt geen enkele pizza me aan, dus eet ik een vleesgerecht wat wel erg goed smaakt. De kinderen eten tortellini in cremesaus. Luca vindt het niet echt lekker en eet liever aardappels en frietjes van ons. Giulia heeft bijna haar hele bordje leeggegeten. Na het eten hebben we een heerlijk ijsje gegeten. En als afsluiting zijn we nog naar de kinderdisco geweest. In tegenstelling tot de vorige keer, was Luca niet van de dansvloer af te krijgen. Echt leuk om te zien. Hij heeft zelfs met een onbekend meisje gedanst. Toen we terugkwamen bij de tent, heb ik het middengedeelte van de vouwwagen omgebouwd tot een bed voor Luca. En ze liggen inmiddels lekker te slapen!

Dag 11: Rustig

Vanmorgen kruipt Luca om half zeven naast me. Hij heeft super geslapen op zijn nieuwe plekje en ik ben blij dat we dat zo hebben kunnen doen. Voor vandaag staat er niet zoveel op de planning. De mannen halen samen brood en we ontbijten met zijn vieren. Daarna gaan Luca en Erik zwemmen in het bovenbad, Luca wil graag nog een keer met het treintje mee. Giulia en ik blijven bij de tent. Giulia doet nog lekker een tukkie van tien tot elf en ik doe ondertussen de afwas en daarna lak ik mijn teennagels. Om half twaalf komen de mannen terug en we gaan meteen maar boodschappen doen. Het kan maar vast gedaan zijn. Luca valt in de auto in slaap. Niet echt handig, maar ja niks aan te doen. Ook tijdens het boodschappen doen slaapt hij gewoon verder. En hij wordt pas wakker als we weer boven zijn. Hij wil nog verder slapen, maar dat lukt niet echt meer. Dan maar lekker lunchen. Na de lunch mogen ze allebei toch nog proberen te slapen. Luca heeft geen slaap meer en vermaakt zich prima op het picknickkleed met steentjes en takjes. Giulia heeft ook moeite om in slaap te vallen, maar slaapt uiteindelijk anderhalf uur. Als ze weer wakker is, gaan we in het benedenbad zwemmen. En spelen de kinderen daarna nog in en bij de speeltuin. Luca wil graag in het restaurant eten en echt niet bij de tent. Gelukkig eten we zo lekker, dat hij het restaurant al snel vergeten is. Na het eten gaan we afwassen en leggen we de kinderen op bed. Binnen tien minuten is alles stil en zitten wij al vroeg aan een bakkie!

Dag 12: Greve in Chianti

Onze kinderen hebben geen uitslaapmodus denk ik en zowel dan werkt ie erg slecht. Maar goed weer vroeg wakker dus vanmorgen. We ontbijten op ons gemakje en maken ons daarna klaar voor een bezoekje aan Greve in Chianti. De hoofdstad van de wijnstreek Chianti. De weg er naartoe is echt supermooi. Maar het stadje zelf vind ik niet echt wat. Er is markt, maar we lopen liever langs de winkeltjes rondom de markt. We kopen hier nog wat lekkere dingen en na een uur gaan we weer richting de camping. Op de camping eten we een tosti bij de bar. Luca kreeg een emmer zand over zich heen bij de speeltuin, dus die zetten we nog even onder de douche voordat we hem op bed leggen. In tegenstelling tot gisteren zijn ze allebei zo vertrokken. Erik gaat ook een tukkie doen en ik ga verder lezen in mijn boek. Na de slaapjes gaan we nog even lekker naar het zwembad en Luca vermaakt zich ook nog even in de animatiezaal. Als we terug komen bij de tent gaan we ons opfrissen en omkleden. Om zeven uur gaan we weer lekker een hapje eten. En de pizza smaakt echt superlekker. Luca mag zelf kiezen wat hij wil en kiest voor het Donald Duck menu, verrassend ook. Na het eten is het weer ijstijd en daarna toch echt bedtijd. Luca zei voor het slapen gaan toen hij de muziek van de minidisco hoorde, eerst nog even slapen en dan naar dico. Dus morgen gaan we weer naar de kinderdisco, al had hij liever vandaag nog gegaan. Kindjes zijn stil en wij gaan nog even lekker een stukje lezen!

Dag 13: Bewolkt

Vanmorgen is het bewolkt als we wakker worden. Jammer want vandaag hebben we eigenlijk geen plannen. Maar ja niks aan te doen. Ik ga de was maar meteen doen voor dat het druk wordt bij de wasmachines. Om de een of andere reden vind ik het ook op vakantie niet erg om de was te doen, ja ik weet het ik spoor niet. De mannen gaan lekker broodjes halen en daarna gaat Luca spelen en Giulia nog een tukkie doen. Terwijl Erik gaat sleutelen en ik de afwas doe. Het is net of we thuis zijn. Rond elf uur gaan we nog even lekker naar de speeltuin. En Giulia ontpopt zich tot daredevil. Ze klimt gewoon tegen de glijbaan op. Na de speeltuin gaan we terug naar de tent en de kinderen gaan slapen, ze zijn allebei erg moe. Wij gaan ook lekker chillen en lezen (lees: slapen) Maar vandaag is het anders dan normaal, het is erg onrustig op de camping, veel nieuwe campinggasten en auto’s die komen en gaan. Ook krijgen we nieuwe buren. En als het dreigt mis te gaan met het parkeren van de caravan, stuur ik Erik er naartoe om te helpen en daar zijn ze erg blij mee. Toch zonde als je je Fendt tegen een boom parkeert. Gelukkig ging dat net goed. De kinderen zijn inmiddels ook weer wakker en we gaan eten en daarna zwemmen. Het is nog steeds erg bewolkt en het is niet echt lekker in het water. We zijn er dan ook snel uit en het gaat zelfs wat regen. Al zijn het maar een paar druppels. We eten al vroeg, want we willen de kinderen op tijd op bed hebben. Onderweg naar de gelateria raken we in gesprek met mensen een paar laantjes verderop. We staan zeker een uur te praten en Luca en Giulia spelen ondertussen met hun zoontje. Zo grappig om te zien! Uiteindelijk gaan we pas om kwart over acht een ijsje eten en mogen ze daarna nog naar de kinderdisco. Luca vermaakt zich weer super. Giulia hangt wat meer bij mij, ook niet erg hihi! Ze zijn kapot moe en liggen dus al een poosje te slapen, ze waren zelfs te moe om even te keten samen.

Dag 14: Chillen

Vanmorgen waren we weer op tijd wakker. Stonden lekker rustig op. Deden een bakkie en daarna hebben de mannen brood gehaald. Het ontbijt was weer lekker. Nadat we allemaal waren aangekleed zijn we boodschappen gaan doen en hebben nog wat geshopt. Voor Erik een nieuwe joggingbroek, voor Luca en Giulia allebei een longsleeve en ik kocht voor mezelf een nieuwe tas. Na het boodschappen doen hebben we lekker relaxed bij de tent. Luca en ik spotte nog een klein hagedisje die een beetje de weg kwijt was en helemaal niet bang was voor ons. Luca wilde hem eigenlijk oppakken maar dat vond ik niet zo’n goed plan, aangezien hij mieren ook doodknijpt als ie ze gevangen heeft. Na de lunch gaan de kinderen een tukkie doen. En ik ga een was in de machine doen, aangezien Giulia lekker alles onder gepoept heeft. Als ik terug kom gaan we lezen. Ik lees mijn derde boek uit en begin zelfs aan een vierde boek. Giulia wordt om half vijf wakker en gaat bij Erik op schoot vogeltjes zitten kijken. Erik maakt Luca om kwart voor vijf wakker. We gaan wat chippies eten en wat drinken. En daarna spelen de kinderen heerlijk in de voortent met de toet toet auto’s. Tegen zevenen gaan we eten en daarna een ijsje eten. Na het ijsje lopen we terug naar beneden, want we gaan nog even wat drinken bij de buren. De kinderen spelen lief met hun kleine man en wij kletsen gezellig over van alles en nog wat. De kinderen liggen net op bed en slapen al, geen idee waar ze zo moe van zijn. Zullen ze dan morgen ook eindelijk uitslapen?!?

Dag 15: Fris

Door de regen van afgelopen nacht niet best geslapen helaas. Gelukkig is het droog als we wakker worden. Al is dat maar van korte duur. Het zijn iedere keer kleine buitjes totdat er een flinke stortbui naar beneden komt. Even zien we het somber in maar gelukkig trekt de bui weg. En als we hebben geluncht schijnt de zon alweer volop. De kinderen liggen op tijd op bed, want laat er in en vroeg weer op, is niet best voor hun humeur kan ik je vertellen. Er wordt weer gelezen en geslapen tijdens de tukkies van de kinderen. En ik ga dat wel echt missen als we weer thuis zijn, want daar komt van lezen vaak weinig terecht. Al wil ik het wel doorzetten na de vakantie. Vanmiddag gaan we zwemmen met de kinderen en de mensen van een paar laantjes verderop gaan ook gezellig mee. Na afloop besluiten we om samen pizza te gaan eten bij de take away. Deze pizza’s smaakten stukken beter dan die we de vorige keer hadden. Daarna eten we nog een ijsje en rennen de jongens nog wat heen en weer over het terras en ontmoeten samen nog een jongetje. En zo rennen Luca, Lucas en Luc samen over het terras. De kinderen liggen net op bed en wij gaan nog even, in joggingbroek en vest, genieten van deze frisse avond.

Dag 16: Afbreken

Vandaag mogen we uitslapen tot zeven uur. Luca was al wel eerder wakker, maar besloot om naast me te kruipen en weer verder te slapen. We starten rustig op. De mannen halen zoals gewoonlijk de broodjes en ik ga alvast het een en ander inpakken. Als ze terug zijn gaan we ontbijten en doen we daarna nog wat boodschappen. Als we terugkomen is het echt zover, we gaan afbreken, want morgen gaan we weer naar huis. De weken zijn echt voorbij gevlogen. En ik wil hier best nog wel even blijven, maar in mijn eigen bed slapen klinkt toch ook wel weer erg aantrekkelijk. Het afbreken verloopt best vlot en ook het inpakken gaat best snel. Om één uur leggen we de kinderen op bed en gaan we zelf nog even lezen en slapen. Om drie uur zijn de kinderen weer wakker en gaan wij weer verder. We zouden vanavond uiteten gaan, maar de buren nodigen ons uit om bij hun te eten. En dat is eigenlijk ook wel erg leuk. En het eten smaakt goed. Na het eten trakteren we op een ijsje en kunnen de jongens nog even hun gang gaan op het terras. De kinderen lagen er redelijk op tijd in en ook wij liggen al op bed. Morgen gaat de wekker vroeg, want we willen om acht uur van de camping afrijden.

Dag 17: Terugreis

Vanmorgen om half zeven gaat de wekker, na een superkoude nacht. Als we allemaal zijn gewassen en aangekleed gaan we verder met inpakken van de auto en de vouwwagen. Om acht uur zijn we klaar om de vouwwagen dicht te klappen en onze buurman helpt nog even mee, aangezien hij al helemaal klaar is. Uiteindelijk rijden we om tien over half negen weg. De reis verloopt redelijk voorspoedig. Het gaat wat langzamer dan gedacht, maar dat komt door het klimmen en dalen dat we doen vanaf de camping tot aan Bologna. Daarna gaat het best vlot. We doen in totaal twee stops voordat we bij de Gotthard tunnel zijn. Bij de Gotthard hebben we file door een pechgeval en staan daar zeker driekwartier stil. Daarna rijdt het vlot door. En zijn we rond half zeven bij een wegrestaurant, waar we een hapje eten en de kinderen laten razen, want daar zijn ze heel erg aan toe. Gelukkig heeft dit restaurant een kinderhoek dus dat is wel heel prettig. Om half acht stappen we weer in de auto om onze reis naar het hotel te vervolgen. Rond kwart over negen checken we in bij het hotel. We hebben dezelfde kamer als met de eerste overnachting en dat is zeker voor Luca wel erg fijn, want hij herkende het meteen. Na een toetje, omkleden en tanden poetsen liggen de kinderen in bed. Ik heb even heerlijk genoten van een warme douche en lig nu in een heerlijk bed met dekbed, dus koud zal ik het vannacht niet krijgen denk ik.

Dag 18: Thuis

Om half zeven gaat de wekker, zal je altijd zien, ze slapen nog! Giulia wordt wel als eerste wakker en zij mag van mij Luca en Erik wakker maken. Ik ga me meteen wassen en aankleden. Erik stapt onder de douche en neemt de kinderen meteen mee. Zitten ze ook weer fris en fruitig in de auto. Als we helemaal klaar zijn, gaan we lekker ontbijten. En na het ontbijt pakken we de laatste spullen uit de kamer, rekenen af en gaan weer verder met onze reis naar huis. De reis verloopt voorspoedig en om elf uur stoppen we even, want Giulia heeft een poepluier. We laten de kinderen meteen even razen, want er is een speeltuin en dat is wel even fijn. Na driekwartier gaan we weer rijden. En om twaalf uur begint Luca over eten, gelukkig valt hij na vijf minuten in slaap en ook Giulia valt daarna in slaap. Erik kan lekker doorrijden en kilometers maken en dat is wel heel fijn. Rond drieën gaan we een hapje eten. En daar hebben ze een klein binnenspeeltuintje dus dat is wel fijn. Giulia valt nog bijna op haar hoofd, doordat ze uit de kinderstoel valt, gelukkig kan ik haar nog precies aan haar been beetpakken. Ik ben meteen een paar jaar ouder. Na het eten gaan we weer verder. De eerstvolgende stop zou thuis moeten zijn, maar Luca zegt dat hij een poepluier heeft. We stoppen nog even bij Best. Maar hij had niks gedaan. Handig zo’n peuter die soms maar wat zegt. Na nog wat file rijden zijn we om half zeven thuis. De kinderen leven zich uit en Erik haalt de spullen uit de auto. Ik maak wat eten voor de kinderen, maar ze hebben er geen zin in. Wat ik ook wel snap. Een toetje gaat er nog wel in en ook een fles optimel en melk gaan er in. Om kwart voor acht hebben we ze op bed gelegd. En ze liggen heerlijk te slapen! En wij zitten lekker op de bank, ook wel weer fijn na twee weken op campingstoelen zitten!

Voor de bloglezers die mijn vakantieblog via Instagram of Facebook hebben gevolgd, ik hoop dat ik jullie mee heb kunnen nemen op vakantie en dat jullie ervan hebben genoten.