Florence

Dag 9 van mijn vakantieblog.

Vanmorgen was het half zeven toen we gewekt werden door Luca. Giulia werd er ook wakker van. En omdat we toch al zo vroeg wakker waren, vond ik dat we daar gebruik van moesten maken. We zaten dus al om acht uur in de auto onderweg naar Florence. Eigenlijk zouden we met de trein gaan, maar dan ben je dus veel langer onderweg dan met de auto. We parkeerden de auto bij Mercato Centrale, een parkeergarage midden in de stad. Vandaar konden we makkelijk naar Duomo lopen. Aangezien we nog moesten ontbijten, liepen we een klein zaakje in waar ze belegde broodjes verkochten. Die smaakten echt prima! Al vond Luca de rijstwafels lekkerder. Bij Duomo was niet alleen de dom een attractie maar ook Giulia en Luca waren een ware attractie voor de Aziaten die er rondliepen. En ze moesten zelfs op de foto met ze, haha! Luca was helemaal weg van de paarden die er stonden en mocht er zelfs eentje aaien. Nadat we een rondje dom hadden gedaan wilde Luca graag een ijsje. Nou zeg maar gerust een ijs! Jeetje wat waren ze groot en duur! Maar je kreeg wel waar voor je geld, dat dan weer wel. Daarna een straat ingelopen, maar daar was niet veel dus weer terug gelopen. En via Via Roma, kwamen we bij Ponte Vecchio uit. Overigens is Via Roma en het verlengde hiervan, ook een erg leuke straat voor wie veel geld heeft, want je vindt er onder andere winkels van Prada, Corneliani en Michael Kors. Op Piazza della Repubblica stond een hele grote draaimolen. En aangezien Luca op mijn rug zat, had hij die al vrij snel ontdekt. We spraken af dat hij erop mocht als we terug kwamen van Ponte Vecchio. Luca vond alles prima. Zat heerlijk op mijn rug om zich heen te kijken en te lachen naar iedereen Op Piazza della Signoria hebben we onze ogen uitgekeken bij Palazzo Vecchio en hier is zelfs een Guccimuseum gevestigd. Aangezien Giulia al in slaap was gevallen en we Luca niet te lang op de draaimolen wilde laten wachten, hebben we de helft van dit plein overgeslagen en even snel wat fotootjes gemaakt. Op Ponte Vecchio is het druk, maar wat is het gaaf om het eens in het echt te zien. Luca vindt het allemaal erg interessant, maar wil toch wel graag naar de draaimolen, dus lopen we terug. En Luca vindt de draaimolen echt heel erg leuk! Giulia is inmiddels ook wakker. En we lopen weer richting Mercato Centrale. Inmiddels is de markt al in volle gang. Alleen jammer dat het veel van hetzelfde is. Als we bij de parkeergarage zijn, moet ik echt lachen om wat we af moeten rekenen. We hebben geparkeerd van negen tot half één en moesten acht euro afrekenen. Zelfs in Dordrecht betaal je meer in de parkeergarage als je zolang staat. We zijn het centrum nog niet uit en Luca slaapt al. Giulia kan alleen maar lachen, terwijl ze appelkoekjes eet. Om tien voor half twee rijden we de camping weer op. Luca wil graag verder slapen en Giulia valt uiteindelijk ook weer in slaap. Al is het van korte duur. Wij chillen wat in de schaduw en wachten tot de kinderen wakker zijn. Als ze wakker zijn gaan we lekker zwemmen. En bespreken daarna een tafeltje in het restaurant.Terug bij de tent krijgt Giulia alvast te eten, frissen we ons op en kleden we ons om. En gaan we daarna naar het restaurant. Luca eet patatjes met kip, Erik heeft iets van rollade en ik heb gefrituurde visjes en gefrituurde groenten. Het was wat aan de zoute kant, maar verder wel lekker. Uiteraard sluiten we af met een ijsje. Als we weer bij de tent komen gaan er twee naar bed toe, doen wij nog de afwas en drinken we een bakkie!